Khamis, 9 Disember 2010

klimaks!

Assalamualaikum..

atie ckap berdasarkan apa yang berlaku disekeliling jela yeah.. ^^. berdasarkan pengalaman seseorang.. ada seorang budak.. dia tengah melalui satu dugaan yang kira besar lah buat masa depan dia.. dia mencari-cari jawapan dari Ilahi.. solat, doa.. tak pernah dia lupakan.. selama nie dia ingat.. kalau dah solat istikarah pasti akan muncul mimpi sebagai petunjuk.. tapi.. dia lansung tak mimpi2.. menunggu2 menunggu jawapan Ilahi smbil brusaha... mencari orang berpenglaman menasihati.. melalui org yg berpgalaman semua jawapan nya positif... dgn mngatakan YA. jadi.. dia rasa YA. lpas tu.. ade 3 pilihan lain yg terpaksa dia jawap selepas jwapan Ya... ha??? dia buntu.. berjalan dan terus berjalan.. bersama sahabat yang terbina berlandaskan iman.. ^^. tapi semuanya negatif pada hari itu.. lansung tidak ketemui jawapan nya apa.. dia masih besabar.. keesokkan harinya.. tiba2 muncul sesuatu dibenak fikiran nya.. jawapan yg lain dr ketiga-tiga itu.. PELIK. knp Allah memberi dia ilham tersebut.. walaupun selama ini.. tidak pernah berfikir mengenai itu.. takpe. dia kata dia cuba.. pada hari tersebut. dia masih kuat dgn 3 pilihan sbelumnya.. dia duduk berfikir dgan sewajarnya.. dr 3 tolak jd 1.. tinggal 2.. dia cuba kedua-duanya.. dua hari... negatif!!!! dia cuba pula yg ilham terbarunya.. positif mudah.. dan cepat!! ha!! inikah jawapannnya??? dalam hati takut. dalam hati was2.. tapi kenapa mudah?? sahabatnya memberi keyakinan..ini jawapan itu.. em... redho. dan pohon kepada Ilahi.. dia ambil jawapan itu.. begitukah petunjuk yg Allah bg.. satu jalan yg mudah itu?? doakan ya sahabat..

situasi kedua..
dia mahu berubah!! selama ini.. mencari satu titik yg betul2..dia berubah sepenuhnya.. satu hari.. seorang sahabat yg baik hati mengajaknya.. mengaji pondok.. ha!!! apa!! pondok!!! dlm hati kata.. pondok tu.. hafal juzuk2 dlm quran?? masyaALLAH. baca Quran pon tunggang langgang.. tajwid.. wallahulam.. tak tahu lah.. nak ckap apa dah.. dia kata.. dia dah beli tiket balik.. ahh. sayang! tak pela.. tiket mahal. rm 40. mahal2.. jd.. dia ckap kat kwan dia.. tak pela.. taknak. shabat kata shabat2 lain ada ikot.. tah2 tiba2.. petang tu.. dia telefon shabat lain.. shabat itu.. main tarik2.. tarik dia.. bawa ke jalan baru tu... dia pon terpaut.. mahu!!! jadi jalan seterusnya.. perlu menghubungi jalan itu.. kata sahabat.. minta nom itu dr.. sekian2.. tapi setelah hubungi.. senyap.. apakah itu??? jd, bermonolong dia didalam hati.. dia kata.. jika ini adalah baik utk didiriku...akan ade maklum balas menanti.. jika tidak. biarlah berlalu sepi.. ^^. tapi Allah syg hambanya. org tu balas.. haaa.. tgok2.. jd.. dia terus memberi nama.. bertemu lah dgn shabat2 lain.. sewaktu perjumpaan.. mengajaknya membeli tudung labuh... ha??? inikah masanya?? adakah akan kekal selepas pulang dr pondok? atau di situ sahaja... dia beli dan potonglah menjadi tdung bidang 60.. wau!!! mimpikah??? rasa nak sepak je pipi nya di waktu itu.. teringat dia akan pepatah ini.. Tidak aku gadaikan tawaran menjadi calon bidadari syurga semata
mata ingin menjadi bidadari dunia yang akan pudar kecantikannya. ya. inilah rasa hatinya sekarang. bila mahu start ini.. karang kat pondok baru pakai kah??? em.. maal hijrah!! perubahan yg baik.. pakai masa tu. tapi dia selalu ingat dalam hati dia.. kalau solat pon tak ckup lima.. baik tak payah. jd sekarang dia akan cuba.. mantapkan... solat.. bertudung labuh.. cukup. insyaALLAH!!! jd, maal hijrah aritu.. mula lah saat si dia.. bertuduh..labuh.. amboih.. ayu manis.. sopan.. huihh.... ^^. suka cek tgok!! masa pun berlalu lah.. dua hari sebelum pergi.. ada akak yg berkait pasal pergi pondok tu..hantar msg..(muslimat kalu ada jubah.bleh bwak jubah..baju kurung pun seeloknya warna gelap.n pakai purdah!!!!!!! bg yg tak de purdah.. bole dibeli dipondok!! adekah ini mimpi buat kali kedua.. bertudung labuh.. purdah??? dia tak dpat membayangkan lansung... t-shirt labuh pon tak digalakkan.. baju kurung je pun si dia nie ada.. jd. baju kurung tudung labuh, purdah.. ha itu dia! perubahan titik klimaks!! tahap hiberbola.. mmg Allah syg dia.. jd.. hari dinantikan akan tiba.. tunggu dan lihat apa yg berlaku.. bacaan quran terkontang kanting.. tudung labuh tak pela.. dah 3 hari dia pakai.. skrg. purdah n full baju kurung.. kisahnya bersmbuung sebab nak smbung benda tu tak berlaku lagi..


kini gamaknya..tak dapat eden membayangkan..



tula kot.. mengarut je atie tulis.. faham ke idok demo ye.. atie tak de 2 minggu... doakan yg terbaik utk atie dan dipermuadahkan urusan. amin.

wassalam..

ISLAM ITU INDAH!!

8 comments:

humbleyat berkata...

kisah atiey ke he2...

tak pelah yg penting hati itu ikhlas untuk berubah...

lam tak dtg sini..hu2..

Encik MamaT berkata...

kisah sendiri ekkk....
kalau niat kita ikhlas... untuk mendekat diri kepada Allah.. insyaAllah.. Allah akan permudahkan..

Tanpa Nama berkata...

Perlu untuk menjaga pengujian blog saya. Tidak bekerja seperti yang saya inginkan belum. Thx untuk tema tersebut. Mungkin ini akan mendapatkan tambang untuk terlihat lebih baik.

tehCspecial berkata...

hurm..baca sekali imbas xpaham..hehe...pape pun happy sentiasa...Allah always with you..

+akufobia+ berkata...

henshin.

hidayu samsudin berkata...

assalammualaikum

nice...entry yg begitu menarik
sy suka org yg berpurdah,sejak kebelakangan ini selalu bermimpi berjumpa org yg berpurdah,adakah ianya satu petunjuk adakah sy sudah bersedia kearah itu..
mmg terdetik dihati tuk berpurdah..
sy ingin menjadi calon bidadari syurga.

basirah ghalib berkata...

owh yg nie progran yg aok join tue kan...huhuhu

koi doakan yg terbaek tuk awk deyh

di sebalik wajahku.. berkata...

doakan yg terbaik tuk budak nie. istiQOmah!!!

Related Posts with Thumbnails