Ahad, 19 Mei 2013

tesis @ kajian penyelidikan?

Assalamualikum...

nikmat Allah tidak terhingga. tak mampu dikira. tak mampu jua dibalasnya. :) syukur. masih hidup.


Almost, kalau sem akhir mesti buat fyp? ade org tanya atie aritu? tgah buat fyp ke? haa ternganga. sebab tak faham pun maksud soalan tu. biasa gune otw, asap, btw mcm tu je. Mungkin sebab budak UPSI jarang gune. kitaorg just panggil tesis..tesis.tesis.. fyp tu sebenarnya equal to final year project.

Em. sepanjang duduk kat UPSI nie. barulah tahu dan mudah senangnya, kalau sem2 yg lalu nak buat penulisan ilmiah nie. Sebab kalau msuk je bilik tesis almost penulisan dia berkualiti sebabnya ada rujukan.
Alang2 penulis, nak bg tips.. mcm mana nak pilih tajuk.. utk tesis? oppps.. penyelia atie kata budak ijazah sarjana MUDA, masih tak layak lg nak panggil tesis, just call it kajian. kajian penyelidikan.

Kalau pilih tajuk first of all. ape yg kita minat. macam mana. cth suka nak uji pasal jenis penyakit mereka, example: disleksia. ok. noted. after tu, just go on ke bilik tesis... dan cari tajuk yg berkenan. cari2 sebab terus set is kandungan. kalau bayak sumber boleh cari dengan tu. sila masukkan dlm tesis. mudahkan? kita just compare kajian kita dgn kajian dia. :) best kalau tahu caranya.

Lagi satu atie sarankan pilih kuantitaif is better dan kualitatif. sebab facts dia benar. Ni kalau temubual ke, pemerhatian ke... kdg2. lari la data. main tibai je. kalau soal sedilik at least boleh minta pandangan mereka. dan tak de nak kena perbaik pulih ayat tersebut. dapat info tak? hihihi.

kalau ada apa2 boleh je nk tanya. atie boleh jawab.

tajuk kajian atie: KEBERKESANAN PENERAPAN NILAI-NILAI MURNI DALAM KALANGAN                   MURID BERKEPERLUAN KHAS.


cikguatyku

10 comments:

DISINI Tempatnya Belajar Blog Gratis berkata...

lam kenal ,wow bagus blognya

Miza zahra berkata...

slm ziarah :)
semoga barakahnya memberi kebaikan kepada ummah, inshaAllah ^^

Jual Kosmetik Korea Jepang berkata...

salam kenal silahkan kunjungan balik

Jual Meja Tamu berkata...

barrakallah...salam kenal...silahkan kunjungan balik yak :)

Seminar Internasional 2015 berkata...

waaah keren gaan...oiya ada sedikit info nih
Seminar Internasional 2015 yang akan diadakan pada bulan Oktober 2015. Jadi persiapkan diri anda untuk mengikuti Seminar Internasional ini. Kami tunggu anda disini dengan banyak materi yang akan membuat kita menjadi lebih baik. Maaf ya sobat, gambar yang ada disini tentang reveiw seminar menggunakan bahasa inggris. Namanya juga seminar internasional, jadi ya sudah seharusnya menggunakan bahasa internasional. Bukan sok sokan ngomong bahasa inggris, namun bahasa internsional harus kita kuasai untuk berkomunikasi. Bahasa adalah satu metode untuk menyatukan kita pada dunia kan.. Okee, check it dottt gaaeesss,,, Sekalian belajar bahasa Inggris yaa :p Saya harap kalian adalah satu peserta yang dapat hadir dalam seminar internasional tersebut :)
atau bisa mampir langsung
thanks
Seminar Internasional 2015

Omicron Trophy berkata...

wallaikumussallam
slm ziarah :)
semoga barakahnya memberi kebaikan kepada ummah, inshaAllah ^^

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

yanmaneee berkata...

fila shoes
kyrie 4 shoes
nike air max
ultra boost
vapormax
golden goose
coach outlet online
adidas yeezy boost
jordans
coach outlet online

Unknown berkata...

blog Ysl replica hop over to here replica bags online pop over to this website buy replica bags online

Unknown berkata...

look here additional info hop over to here you can check here informative post find

Related Posts with Thumbnails