Rabu, 6 Oktober 2010

wajahku...kecantikanku.. perlukah sempurna??

dasar agama!!! 100%

itu adalah maruah saya.. so jagalah dgn seelok-eloknya

kan manis..tu! >.<
ASSALAMUALAIKUM...
huhuhu.. lama kan atie tak update? sibuk memanjang.. menulis ini memerlukan idea.... ^^, supaya sahabat2 sekalian mendapat manfaat. >.<

situasi 1
huhuhu..jerawat!!! ahhhh tidak! sakit pastu merah, pastu kat pipi.. malu2, malu, malu.. =.=" aduyaii.. jerawat itu bebanan?? ade pulak gara2 jerawat mesyuarat tak mo g, kelas pon..berat hati nak g.. ish2.. waima saiznya kecil & hanya mungkin mengisi satu sudut wajah yang tidak sampai 3% pon..menjadi satu masalah... huh!

situasi 2
"cantik!".. kamu sangat cantik!!.. gara2 perkataan inilah hati jadi tidak ketentuan..wanita yang terpanah dengan perkataan seperti inilah menjadi semakin tidak keruan lantas berusaha untuk memastikan dirinya menepati apa yang dimaksudkan dengan kata-kata tersebut. lantas cuba merubah keindahan ciptaan ILAHI...menipiskan bahkan mencukur seluruh alis matanya, bertukar dari tudung yang sopan kearah selendang yang nipis..kerana byak pujian... =.="

demi sebuah kata cantik, mereka membayar berapapun harga yang diminta. jamu, ubat, rawatan bahkan...pembedahan... masalah nya... asli-------> palsu... duit bukan rm0.10 tapi rm1000000000

sebagai seorang muslimah..bukanlah kecantikan seperti itu patut kita kejar2..kecantikan seperti itu..meresahkan hati..ingat!!! tiada satu pun benda di dunia ini yang memiliki kesempurnaan... melainkan DIA. kita tidak perlu..terlalu memikirkan kecantikan yang agak berlebih-lebihan.. malah perlu menjaga kesederhaan..bagi setiap perkara.. tidak memukau hingga membuat mata pemuda bisa terpejam, tidak pula tampil menyerlah sehingga menjadi satu tarikan... wajah yang memancarkan keserhanaan, ketenangan dan kesebaran.. ITULAH YANG TERBAIK!
pilihlah yg ini...^^,
wajah keimanan =menyerlahkan kecantikan semulajadi..dan meraih keredhaan
ALLAH SWT.

wajah penuh kesyukuran=merima apa yang dikurniakan oleh ALLAH SWT dengan hati
yang lapang. bibir menguntum senyum penuh syukur atas
nikmat wajah yang sempurna.. bersyukurlah syg.. jgn jd seperti
situasi 1 ^^,

secantik-cantik wanita adalah wanita yang solehah.. jgn mengejar apa yang ada didunia.. kejarlah yang mampu membuat kita bahagia di akhirat...


Rasulullah s.a.w. bersabda dalam hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah, yang bermaksud:
“Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu: (l) Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam); (2) Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian.”

(Riwayat Muslim)



Balasan bagi orang yang melanggar larangan Allah, ialah azab yang amat pedih, antaranya:
  • Balasan wanita yang membuka rambut kepalanya selain suaminya bukan mahramnya akan digantung dengan rambutnya di atas api neraka sehingga menggelegak otaknya, berterusan selama ia tidak menutupnya.
  • Dada yang sengaja dibuka atau ditonjolkan supaya kelihatan seksi, akan di gantung atas api neraka dengan pusat dan buah dadanya diikat dengan rantai neraka sebagai penggantungnya.
  • Betis dan paha yang terselak-selak, sedia untuk dipanggang..pedihnya tidak terkira.
nak ke mcm nie?? bukan sehari... tapi!!!! beribu2..tahun.. bagi setiap dosa yang kamu lakukan.. sehari pon atie tak snggup! takmo! takmo!



p/s: em..minggu mghabiskan assignment mmg tak best!

2 comments:

Hamizah berkata...

setuju tu..
tunggu la api neraka memakan diri yg malas nak tutup aurat!

di sebalik wajahku.. berkata...

em..

malas? kekuatan jiwa rohani yg sebenra nya tidak mencukupi..hehehehe

Related Posts with Thumbnails