Sabtu, 30 Oktober 2010

sem 3 sudah berakhir =) fly2 without kepak

ASSALAMUALAIKUM...

ALHAMDULILLAH! ALHAMDULILLAH!

KETIKA KAKI MELANGKAH

Satu hari...
aku melangkahkan kaki
menuju satu destinasi yg tenang..
dalam alun hayunan langkahku..
minda terusap lesu
mampukah aku memegang panji2 jihad itu?

hayunan langkahku mengorak maju..
kekuatan mereka datang dari seketul daging yg bernama hati
hati itulah yg merekah pilu
hati itu yang merendam rindu
hati itu yang meratap hiba
hati itu yang berk0bar3 uk mengejar syurga..

hayunan langkahku tenang...
apa khabar dengan hati?
wahai hati...
adakah hati ini kini sedang enak dibuai mimpi duniawi?
wahai hati..
lihatkah dikau akan sinar itu?
sinar yang ada pada insan yg terpilih
sinar itu yang bisa memberi kekuatan dlm memegang panji2NYA

hayunan langkahku lesu..
tangan itu memegang batu
tangan itu kembali bertaut
tangan itu menghayun semangat jihad
tangan itu kekuatan mereka
untuk mengalahkan tentera2 ALLAH...
namun..
tangan ini?
sudahkah tangan ini bersemangat jihad?
apa yg ada pada tangan ini?
mengusap keindahan dunia semata?

hayunan langkahku cermat..
minda itu merenung jauh
minda itu pantas mengalun strategi
minda itu tenang dlm segala cobaan
minda itu mampu mendirikan panji2 ISLAM
minda itu kekal terpahat...
"SYURGA MATLAMAT UTAMAKU"
TETAPI....minda ini?
minda ini memikirkan kesenangan dunia...
minda ini sesat dalam kealpaan
minda ini kelam dalam kelemahan iman...

hati,minda,tangan itu
bersatu di bumi yg dijajah
yang dahulunya tertegak panji islam
bersama dalam menjalani perintah ILAHI
JIHAD itu pegangan mereka
SYURGA itu MATLAMAT MEREKA

kita di sini?
hati,minda tangan...
untuk apa kita gunakan?
renungilah...



Ya ALLAH betapa bersyukur aku ya ALLAH!... Allah memang sayang kat umatnya.. atie memang sayang kat ALLAH. syg sgat2.. berapa kali dah, atie suh DIA peluk atie.. =) teringat satu entry yg telah dipublishkan.. waktu 2 memang berada dibawah kawalan.. ujian itu buat atie betul2 fikir atie insan yg betul2 lemah.. tak dpat nak hadapi semua tu.. mcm de batu je hempap.. ish2... mcm tak redha, jahil nye waktu tu... em.. ni lah insan, ALLAH tarik benda yg kita sayang mulalah.. dah down. padahal..ALLAH tahu, kalu kita tak dapat nak hadapi... tak akan diberinya kita ujian itu..

sem nie.. mmg byak perubahan yg berlaku ke atas diri atie. atie jadi lebih matang.. dan berfikir tentang DIA selalu.. ALHAMDULILLAH.. nie berlaku di sebab kan satu situasi..bersyukur sangat..kalu sem2 lepas byak pembaziran waktu kearah lain...Allah syg kita lg.. bg peluang lg utk kita..

sem nie akan jd sejarah dlm hidup atie.. ^^, belajar dr pengalaman itu adalah sebaiknya.. kan4? mungkin perjuangan yg atie kata atie tak mampu hadapi, akan atie hadapi.. semuanya kerana DIA sang pencipta.. DIA ada dcc, atie tahu.. the great one!

bekas tupperware atie, ade tepon masa hari jadi dia sendiri.. ALHAMDULILLAH.. atie tido. hahahaha. em, biarlah masa berlalu dan menentukan. kan lebih baik mengejar yg hakiki drpd yg sementara... ^^, takpon pergilah berubat dengan dr.cinta kita nie. hehehe.. jgn marah cik doc.

bercakap pasal dunia blog.. ALHAMDULILLAH terasa byak manfaat nya.. ilmu byak dapat.. pastu teman2 jauh tapi mesra sebagai pemberi semangat.. suka3 (^^,") terima kasih sahabat.. yg telah menjawab soalan atie di formspring dan mnjawabnya di blog pon. terima kasih sahabat. semoga kita dapat ambik yg jernih dan tinggalkan segala yg keruh. amin! ok?




" Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan maupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah. Yang demikian itulah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui."
- Surah At-Taubah (9): 41 -


wassalam..

p/s: syg semua. hoho

4 comments:

Lelaki Ini berkata...

besh entry!

di sebalik wajahku.. berkata...

ha?

MOH KEMBARA berkata...

Salam Ziarah, ziarah balas. Ni entry penuh syahdu...semoga berjaya emnjalani hidup di kampus. Selamat belajar ya dik. Kalau rasa nk jenjalan, moh singgah lagi blog auntie!

di sebalik wajahku.. berkata...

waalaikumussalam..

baik aunty! >.<

Related Posts with Thumbnails