Sabtu, 23 Oktober 2010

F A I L E D

salam.


;(

saat mengambil keputusan tersebut.. masih ragu2.. membandingkan pro n kontranya.. sujud kepadaNYA... masih lagi tiada jawapan.. tapi hati teguh tetap ingin memilihnya sebagai keputusan terakhir.. ada org kata, kalu tak de jawapan.. ikotlah kata hati, bukan nafsu.. insyaALLAH itu yg terbaik. betulkah??? adakah itu hanya nafsu. masih lagi dengan keputusan tersebut... akhirnya.. memang telah dikonfhem itulah keputusan ku..

saat menjalankan tanggungjawab.. masuk dlm dunia keputusanku.. aku jadi sedih.. hampir semua telah dilupakan.. berusaha untuk setanding.. tapi masih tidak terbuka jalan..samar2... aku tetap dengan keputusan itu walaupun ada yg telah mundur..perlukah aku mundur.. aku mempunyai perasaan itu.. tapi..bukankah itu sudah terlambat?? tapi nasi belum jadi bubur.. nasi akan jadi bubur..tapi aku.. tetap lagi dengan keputusan tersebut.. terus dan terus..

saat munculnya ujian.. ya terlalu teruk berbanding dengan org lain.. jauh lebih teruk. saat ini nasi sudah bubur untuk menukarnya.. menyedapkan hati dengan pelbagai kata-kata.. supaya tidak kenal putus asa. melangkah terasa berat.. muka masam mencuka apabila pergi ke alam itu..

saat ujian dtg lagi.. terlalu teruk.. apakah maksud tersirat semua ini?? aku masih lagi tidak memahami.... aku hampir... menjadi seseorang yang hilang semangatnya.. menangis hiba tanpa mempedulikan orang lain.. ALLAH tak akan memberi dugaan sekiranya hambaNYA tidak mampu melaluinya.. saat ini.. dan akan dtg aku yakin.. yg aku akan tersungkur sekiranya.. keputusan ini masih tidak diubah...

oh, dunia.. ketawakan lah aku.. ketawa lah hingga engkau puas..aku masih ada akhirat yg masanya lebih panjang berbanding engkau!!!!!!!! yg aku tahu aku tidak boleh menghadapi saat F_ _ _ _ _. em.. mendidik ku tapi tidak lansung melihat dr sudut kefahaman.. melakukan ujian tanpa selidiki masalahku ini.. prihatinkah engkau? aku tidak seperti yang lain... yang hanya tinggal 3 bulan.. tapi aku.. meninggalkannya selama 1 tahun 3 bulan. terlalu jauh berbeza..

aku bole mengubahnya tapi memerlukan masa.. masa akan dtg.. em... aku binggung. jeles kah aku pada org lain yg saat sekarang mereka bahagia??? aku yg lara... masih ada waktu untuk ku?? arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!! hatiku menjerit..sebalik wajah, terkandung perasaan yg telah lama ku pendam.. buntu.. ALLAH, aku tidak dapat mengharungi saat itu.. fahamilah aku.. aku mahukan ianya berubah.. lakukan keajaiban.. aku hanya mahu ini satu mimpi.. mimpi yang buruk bukan realiti.. (T.T)

sahabat2.. engkau masih adakah nanti bila saat itu muncul?? adakah engkau biarkan aku terkapai-kapai sambil mengetawakan aku dengan keputusan ku..ini?? AKU MALU YA ALLAH. adakah ini menunujukkan aku TIDAK REDHA dgn apa yg telah berlaku... penat ya ALLAH.. mengeluh?? em..terukkan.

meluahkan perasaan pada umi..umi lihat anakmu... em.. tapi umi.. tidak suka.. dan tidak suka mendengar anaknya menangis. aku jadi serba salah.. menyusahkan sahaja.. membuatkan umi jadi tidak sedap hati..perasaan aku yg hiba masih lagiku simpan.. yg aku tahu aku tidak kuat untuk mengharunginya..tidak kuat!!!


menangis air mata darah pun masa takkan berputar kebelakang

kolam air mata

semangat yg hilang.. dan jauh meninggalku

duhai air mata...

mampukah aku jadi seperti dia???


p/s: em, luahan hati.. menunggu saat itu.. saat semangatku hilang sepenuhnya. saat malu yg tebal akan tiba...masa berputarlah, bawakan aku pada masa aku telah berjaya.. ;(

7 comments:

Awangku berkata...

salam.. sedih baca entry ni
apa2pun bykkan bermuhasabah diri..
Insyaallah semua akan d beri petunjuk olehNYA.. betul jgn ikutkan kata hati.. kena fikir terlebih dahulu sblm bertindak..

Maaf menerjah blog awak.. huhuhu~~

anayilz berkata...

salam.

sayang.nape nie?janganlah wat fatin sedih jugak..T_T

zaty sendiri pun tahu kan.
"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya..."[2:286]

fikir.kalau bukan zaty yg dapat ujian ni.akan ada orang lain yg akan dapat ujian nie.tapi kenapa Allah pilih zaty?coz u're the chosen one.choose by HIM.DIA tahu apa yg terbaik buat hamba2NYA.mungkin sekarang kita tak nampak hikmahnya lagi.akan datang.siapa tahukan.insyaAllah.ada sudut baiknya.=) Allah menurut sangkaan2 hamba2NYA terhadapNYA.^_^


-pesanan untuk diri sendiri.huhu.ingatkan balik saatku tgh down.down.down.-

di sebalik wajahku.. berkata...

abg aw: waalaikumussalam.. ;( yg menanggung apatah lagi... semoga dberi petunjuk olehNYA... insyaALLAH..=) sy menunggu saat itu. terima kasih abg aw

la, sy tak kisah abg aw nak terjah blog nie =)


fatin sahabat tersayang: ye tahu.. tahu! dan tahu... tapi zati memang tak dapat nak tahu bagaimana akan zati harungi bila tiba saat itu.... zati tak kuat.
chosen one?? em.. tapi adakah DIA tahu.. zati tidak dapat menerima kenyataan itu?? adakah zati tidak redha fatin??? em.. sudut baik? ye.. zati sedapkan hati.. akan tiba saat itu.. ya ALLAH, kasihanilah hambamu.. kasihanilah.. ;(

one2paii berkata...

percaya la akan qada dan qadar..segala yg berlaku sudah tertulis sejak kita berikrar janji sumpah semasa ingin lahir ke dunia,setiap amalan dihitung..setiap dugaan ditempuh ituhla kekuatan iman kita..ape yg kita lalui sudah pun pergi..yg menanti jawapan akhirat disana..sabao la menghadapi ujian dari allah s.w.t..sma2 la kita berdoa kebahagiaan dunia dan akhirat

di sebalik wajahku.. berkata...

one2paii: terima kasih.. akhirat yg kekal..bukan dunia... sy kena sedar tu.. sy kena kejar yg kekal, bukan yg sementara. ;(

humbleyat berkata...

salam atiey..
nasihat akak, apa yang berlaku semua itu ketentuan Tuhan.

dan tugas kita hanya pandang ke hadapan dan lakukannya dengan penuh semangat!

Spesifikkan target untuk kembalikan semangat yang hilang.

Yang penting pujuk hati setiap kejadian itu adalah takdir yang terindah buat kita;)

jangan sedih2 ye...

di sebalik wajahku.. berkata...

waalaikumussalam..
akak.. tQ alot...

insyaALLAH.. sy cuba akak.. ^^,
sekarang dh ok skit =)

Related Posts with Thumbnails