Jumaat, 4 Jun 2010

~peraturan bercinta~


ASSALAMUALAIKUM..
Ape kaba semua?? Arap sihat2 belaka… =) ingin sy sambung tentang luahan rasa saya mengenai cinta ini.. kali ini… nak ingatkan balik ape yg ORG BIJAK PANDAI penah cakap… “jangan dibawa berbincang tiga golongan manusia. Pertama, yang sedang LAPAR, kedua yang sedang SAKIT dan yang ketiga yang sedang MABUK CINTA. Sebab pe??? Nak tahu…eh. Sebab org yg lapar hanya memikirkan pasal perutnya, orang yang sakit hanya memikirkan derita dan kesakitan yang menanggungnya.. manakala, orang yang mabuk cinta… hanya memikirkan tentang org yg dicintainya. Dia seolah-olah mabuk dan berada dialam lain.. perasan atau tidak.. kalu dalam bas atau komuter.. orang lain MALU melihat gelagat mereka.. tapi mereka seolah-olah tak sedar diri! (nauzubillah!) sekiranya… anda atau saya.. atau sesiapa sahaja..yg terasa.. sila BERHENTI! YA ALLAH.. berdosa besar… kawin dulu.. nanti dah tak fresh dah… ada paham!
PERATURAN BERCINTA.. yg pernah saya sebut iaitu dengan kata lain..cara atau gaya bercinta.. sebenar.. kenapa perlu semua ini????? Jawabnya kerana ALLAH MENCINTAI MANUSIA.. ALLAH inginkan keselamatan dan kesejahteraan buat manusia dalam memenuhi keinginan fitrah tabienya… jangan sesekali menyentuh atau buat2 tersentuh yang bukan muhram.. kamu tahu ape pembalasannya??? Cari2 lah sendiri.. saya tahu.. tp saya takut salah..sbb itu hukum hakam di AKHIRAT kelak..jika pernah.. HENTIKAN!!!!!!!!!!!!!!! Jangan2 sesekali.. nasihatilah pasangan mu.. sekiranya dia atau dia.. masih melakukan.. lakukan tindakan bijak ye.. kita KAUM HAWA.. harus menjaga maruah..harus menjaga harga diri. Wahai KAUM ADAM.. kamu kamu..kamu.. harus menahan nafsu.. hendak menunjukkan perasaan syg??? Itu bukan gayanya.. KAWEN dulu ya.. hehehehe…
Sebab itu kita tidak boleh terlampau menyayangi seseorang itu.. cukup la ala kadar..sebelum kawen..heeee~ *pernah dengar tak.. maafkan sy jika ada yg sy tersalah kata… sekiranya kita menahan nafsu dengan memendam rasa perasaan cinta itu tanpa diketahui oleh sesiapa.. sehingga lah kita meninggal dunia.. kita mati dalam keadaan SYAHID.. wow.. tertarik tak??? Hehehehehe.. tengok betapa ALLAH MAHA PEMURAH..
Sebenarnya… banyak ag peraturan nya.. tapi sy rasa anda2 semua.. boleh ikuti… t sy ceritakan lagi.. sampai disini dulu ya.. hehehehe.. WASSALAM..

1 comments:

Sang Perantau dunia berkata...

hem manusia itu lalai,,,dalam kelalaian inilah ada pihak ketiga,,,ya Allah jauhkan aku dr semua ini,,,amin

Related Posts with Thumbnails