Khamis, 18 November 2010

4 HARI

Assalamualaikum....

dah msuk hari yg keempat.. (T.T) atie tak sihat ag huhuhu.. tekak rasa perit.. batuk sampai terbongkok bongkok, berair air mata.. hidung pulak berhingus.. tapi dalam merintih banyak lagi dugaan yang org lain lalui dan lebih teruk daripada kita. dugaan yang kita dapat sebab kita mampu melaluinya. ^^. insyaALLAH. cuma kita je manja sikit. hehehe. nak kan perhatian... ngengader. em. nak org bg ubat.. nak org bg nasihat. sensitif sikit kalu sakit2.. ish2. tulah, kita kena selalu ingat demi masa...sesungguhnya manusia berada dalam kerugian.. salah satu nya, sihat sebelum sakit. karang... ha. waktu sihat kita lalai... lupa Dia. padahal.... Allah yg sihatkan kita , kena mintak kat Dia.. nak sihat. kena ingat Dia selalu.. letak Dia paling atas..sekejap je Dia boleh tarik smua nikmat di dunia.. kan3...

Derita dunia ada batasnya; derita akhirat tak terbatas. Syurga itu mahal. Amal belaka, tidaklah cukup untuk memperolehnya. Seorang ulama pernah berkata, “Timbangan kebaikan seseorang kelak, kadang bukan buah dari amal shalih yang ia lakukan. Tetapi, buah dari kesabaran, buah dari bersikap baik, dan buah dari redha atas ketentuan-Nya.”

sakitkan tanda Allah sayang..
"Tidaklah seorang muslim ditimpa gangguan berupa sakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan kesalahan-kesalahannya sebagaimana pohon menggugurkan daun-daunnya." (HR. Al-Bukhari no. 5661 dan Muslim no. 6511)

Rahmat Ujian

Album : Layar Keinsafan
Munsyid : Mestica

Dalam derita ada bahagia
Dalam gembira mungkin terselit duka
Tak siapa tahu
Tak siapa pinta ujian bertamu

Bibir mudah mengucap sabar
Tapi hatilah yang remuk menderita
Insan memandang
Mempunyai berbagai tafsiran

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi
Segala ujian diberi
Maka bersyukurlah selalu



Allah syg sangat kat hambanya... tapi kita hambanya???

Allah berfirman: Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dari-Ku, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu engkau pohon keampunan dari-Ku, Aku ampunkan engkau, aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, engkau jika datang kepada-Ku dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemui-Ku tanpa mensyirikkan Daku dengan sesuatu, nescaya aku datang kepadamu dengan penuh keampunan. (Riwayat al-Tirmizi, dinilai hasan oleh al-Albani).

wassalam...

6 comments:

zulkbo berkata...

Salam bertandang lagi..
moga sihat selalu empunya
blog..selamat menyambut
Eidul Adha Mubarak..

maCy berkata...

jgn manja2.. bertabah ya ;D

~ PIJA ~ berkata...

hi awak..
saye pun dah 2 minggu batuk tak baik..dah telan air asam jawe pun mcm tu jugak. MOge cpt sembuh ok..:)

iqbalsyarie berkata...

erm.. semoga semua dipermudahkan dan berikan ganjaran :)

di sebalik wajahku.. berkata...

zulkbo:insyaALLAH.. selamat hari Qurban.. terima kasih ^^.

macy: macY!!! em.. selamat hari raya Qurban.. manja2 takde org layan

pija: atie doakan pija sihat dan sentiasa di bawah perlindungan NYA
tQ!!

iS: insyaALLAH... ^^.



maaf semua dah lama tak komen2 blog anda.. t bulan 12. atie kembali aktif! tunggu.. hehehe

MOH KEMBARA berkata...

salam Adik, kalau batuk2 tu elok minum ayour limau panas atau suam boh madu asli...InysaAllah surut. Jgn minum ais atau makan buah melon, jahat tu buah tu kalau batuk.

Related Posts with Thumbnails