Sabtu, 9 Oktober 2010

hamba ALLAH yg patut kuat!!

ASSALAMUALAIKUM...

huhuhu.. atie nie sayu je pagi2 buta.. teringat satu komen semalam.. satu komen yg mmbawa seribu maksud.. (T.T) takpelaaa..abaikan ye.. atie kan kuat! =.="

entry kali nie.. hehehe..nak wat list keje2 yg atie kena hadapi dgn tabah buat masa 2 minggu nie.. hohoho ^^,

1. 3p -kena baca bab 9 (lec selalu tnya soalan)
2. bhasa arab -kena isi tempat ksong jwapan2 sampai unit 2
-ade kuiz..bahasa arab
-sketsa bahasa arab mlm nie, kul 9.. tuk rakaman (hehehe..tema hari raya)
3.physical chem-kuiz..bahaya nie.. 22 aribln 10
-asgment kumpulan (ade dua lg)
4.basic chem -kuiz jugak.. kamis nie
-asgmnt kumpulan
5.braille -transcipe tulisan braille ke tulisan biasa ade la kot lam 4 helai..hoho
(sakit tengkok buat nie)
6.pandu puteri -buku log yg kena hias cantik2...
-exam jugak...lg 2 minggu..

hahahaha..pecah2..otak ke?? takla pecah tumit...

em..skrg kaki atie selalu kebas..tak sampai beberapa minit pon.. kaki boleh kata kejang tiap2 2 hari sekali..tgan pon dah tak kuat.. symptom tu dtg lg.. atie dah tak mkan ubat tu.. dah 2 bulan.. pastu tak berpantang lnsung.. smlam atie cepat2 cari ubat tu.. takut melarat.. doakan atie dijauhkan ye..takut =.="


*pastu atie tertanya tanya salah tak seorang perempuan memilih.. org yg berkerjaya..adakah itu materialistik???

'Manusia kadangkala terlalu taksub dengan ke'baik'an sehingga tidak terbuka saat menerima ke'lemah'an. Sedangkan jika suatu kelemahan itu dipandang sebagai ujian, suatu cabaran dalam melihat usaha kita membawa ia menjadi suatu pengakhiran yang baik, insyaALLAH suatu manfaat pasti kelihatan dan saat itu manusia akan sedar bahawa, di dalam setiap ketentuanNYA, pasti punya kebaikan buat kita.'



"Ukhwah itu bukan pada indahnya pertemuan,
tapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya"

i love u, ALLAH


nie lah ubat atie kena mkan..sepatutnya bulan nie check.. nak confem..betul ke x ade pyakit nie.
hehehe, keje die lg byak, so..jgn ingat kita je tgah susah..org lain lg susah.

uikk..berat tu..takpela..pikul slow2.. t sampai jugak ke destinasi

hahaha.. takdela smpai berasap..cuma kepala je..cair sekejap..



p/s: doakan atie dipermudahkan segala urusan k?? atie cuba wat satu2..

9 comments:

one2paii berkata...

insyallah..dugaan silih berganti,kita makhluknya perlu sabar dan mengharungi,bertawal dan sentiasa berdoa..ituh menguji keimanan kita

Sang Perantau dunia berkata...

moga cpt sembuh,,,jgn fikir sgt,,kesian duk bagi tekanan kat otak 2 huhuh

di sebalik wajahku.. berkata...

one2paii: ^^, ye!!! semangat itu yg atie mahu2 kan.. tQ alot. amat mghargai
za8: insyaALLAH.. terima kasih mendoakan.. otak..nie kena msuk dlm peti sejuk balik..nak bg keras.

*tak de siapa nak jwab soalan yg atie tnya tu ke??

-salah tak seorang perempuan memilih.. org yg berkerjaya..adakah itu materialistik???-

yusuf_89 berkata...

xsalah utk memilih pasangan yg berkerjaya sbb ia adlh utk mjamin khidupan kta pada masa akn dtg.... Klau kerjaya itu cukup utk hdup, terima seadanya...tapi jgn memilih pasangan yg bkerjaya utk hdup mewah, utk menunjuk dan sebagainya...

yusuf_89 berkata...

dan sy nk tanya, komen apa yg mbuatkan awk terasa? Klau komen dari sy, bgtau sy ye...sy x bmaksud apa2 pun

~LaDaYaNa~ berkata...

atie : copy la ayat yg atie nk copy dr blog akk tu..akk pun dpt ayat tu dr kwn gak..hihi..
x salah kita nk memilih psgn yg bkerjaya sbb tu kan antara tuntutan agama jgk..tp b'pada2 la..=)

toyolkiut berkata...

bg perempuan, mmilih pasangan mesti la yg blh menjadi ketua keluarga..salah satu nya ialah mampu menanggung nafkah kan? klau kerja x tentu hala cmne nk idup...
dugaan Tuhan tu dalam bermacam bentuk..sabar ialah kunci kekuatan..

di sebalik wajahku.. berkata...

yusuf: takla.. bkan 2.. tu kan gurau2 atie tahu ^^, ye. demi menjamin masa akan dtg.. cuma nak tu. sbb kita manusia yg terbaik adalah berada dlm kesederhanaan

kak ieda:hehehehe.. thanks akak. kata kunci yg baik, BERPADA-PADA

tk: 'ketua' ya.. sy setuju merangkumi memberi nafkah ^^, itu kewajipan
*atie mghargai semangat yg diberikan ^^,

yusuf_89 berkata...

thanks

Related Posts with Thumbnails