Isnin, 25 Oktober 2010

kekasih ada bawah karpet tak?

ahaaa...

assalamualaikum..tuk2.. eh2, dtg balik budak niee

aritu ade org perli atie.. em.. kata atie kaki blogger.. takmo2, atie kaki penulis la.. huhuhu.. ye yok ooo..hampeh.. ^^, atie perli balik dia.. kata.. nasib baik atie ade kaki lagi.. hoho00.. ambek2..

semalam.. g ceramah 'mencari kekasih' atie nak cari kekasih atie.. tak kiralah.. bwah karpet ke, dlm stor ke.. kat puncak gunung ke.. hahahaha.... cari2.. explorace nie!!! 0.o mengarut je lebey.. best!! ceramah tu ok!!!


halooo..ada kekasih tak bwah nie??? (gilo ko)


meh nak cita.. em. atie ambik part kelaka jela eh.. t rajen atie smbung, okeyh! em kali nie,atie ambik part bila dah kawen.. ehem2..hehe. mcm nie.. waktu zaman RASULALLAH kita dgn isteri dia AISYAH dlm rumah.. siap main kejar2.. kadang2 RASULALLAH menang main kejar2, kadang isterinya AISYAH... berapa ratus meter tu tak tnya la pulak..nak jd.. satu family yg bahagia.. kena mengalah, kalau ikotkan lelaki kan lebey kuat dr seorang wanita op cos lelaki boleh menang tapi.. tu la.. kena.. gembirakan hati pasangan.... ^^, kalu tak mengalah.. main ape pon.. perempuan tak nak.. asyik dia je yg menang betol tak.. hee~ berlari berkejaran. abg kejar tipah, tipah kejar abg..t, abg kasi menang.... yea!!! tak ke seronok?


sy lari awak keja tau.. ahaa.keja smpai dapat

Pastu contohnya, kalu masak.. *.* isteri pon tak sempurna, lelaki pon tak sempurna. tapi bole ditegur dengan cara yang baik.. contohnya, RASULALLAH kita.. dia panggil isterinya, AISYAH. (ayat dia lebih kurang begini lah) AISYAH kemerah-merahan mari sini.. (humaira=kemerah-merahan) em, arinie.. boleh tak kita kembalikan nostalgia dulu... yg mana satu, kata AISYAH. hehe.. acara suap menyuap.. kata RASULALLAH...(jap, yg lawak2 nie.. bak kata ustaz.. penyeri... ^^, ustaz kata ustaz tambah.. ^^, ambik yg jernih ok?) AISYAH pon suaplah RASULALLAH.. roti yg dicicah kuah itu agak masin... tapi kita tidak boleh menegur dengan cara mengejut.. RASULALLAH, releks.. ^^, ada sesetengah org bak kata ustaz.. " ohhh, tipah.. ade lori garam eksiden depan umah ke??" sian isteri dia...hehe.. apa yg RASULALLAH buat ialah, BELIAU tidak lansung berubah muka.. RASULALLAH berkata, AISYAH.. aku ingin menyuap kamu semula... ustaz.. tambah2, bersedia ya AISYAH, ok, 1, 2, 2.1, 2.2, 2.3, ok 3.. hehehe (lawak ustaz tu) smpai kembang roti itu.. ( nie ustaz tambah jugak) hehehe... masuklah roti itu kedalam mulut AISYAH.. sedarlah AISYAH.. masakan itu tidak sampai kepada piawaian yg betul. ^^,


menghargai itu adalah lebih baik, puji2 la siket.. tak kuar duit pon ^^,

paham tak, ape yg atie ceramah tu???
sahabat2 sekalian.. ilmu nie.. sebenarnya ada dimerata-rata.. cintailah ilmu.. pergilah.. ke majlis ilmu.. bacalah buku, bacalah AL-QURAN. nescaya kita tidak akan sesat.. oke?

t atie kongsi lagi.. byak lg sebenarnya.. =)

wassalam

p/s: aiihh... malam nie kuar mkan ngan my bff.. rindu kenangan sem 1.

7 comments:

one2paii berkata...

paham atie..bgus sangt ceramah tuh..baru la bahagia umah tangga..tp nape uztaz tuh letak nama chemutt gua dalam ulasan behliau..tipah..tipah tuh..hehe

di sebalik wajahku.. berkata...

alaaa... papai, atie la.. letak, ustaz tu letak nama jenab kot.. pinjam eh, tipah papai

azwa_amani berkata...

semoga dapat menjadikan peribadi kekasih kita mekar dalam peribadi kita sebgai umatnya.....saya sayang NABI

di sebalik wajahku.. berkata...

awin.. betul2.. sematkan dihati yg paling dalam ^^,

humbleyat berkata...

peribadi Rasullullah adalah contoh yang terbaik buat kiat:)

anayilz berkata...

best. best. best. =)

di sebalik wajahku.. berkata...

akak: rindu akak.. betul3

fatin: mmg best pon.. ^^,

Related Posts with Thumbnails