Jumaat, 17 September 2010

adakah ruang bagiku???



ASSALAMUALAIKUM..

Huhuhu... atie dah sampai UPSI.. ALHAMDULILLAH.. >.< umi, abah, kaklong and adik mcm ne lah ye.. atie doakan semuanya selamat. family adelah segalanya.. tanpa family tercinta.. atie rase atie takleh hdup..huhuhu.. takutnya kehilangan mereka.. agak2.. mereka smpai kul 11mlm kot.. INSYAALLAH..

entry kali nie.. mgisahkan.. satu forum yang membuatkan atie tertarik utk mmbaca nya.. kat mne ye forum tu.. nie link die


http://komuniti.iluvislam.com/index.php?/topic/24170-adakah-ruang-bagi-ku/page__pid__420131#entry420131 tapi yg atie tertarik sgat2 dlm byak2 ayat die.. yg nie.. jom, bace..




Kpd saudari, sekiranya saudari penah baca penulisan sy pd thread2 'terlanjur' sblm ni, mmg sy seorg yg bertegas kpd pelaku & perbuatan zina itu. Saudari, sudahkah saudari melakukan taubatan nasuha? Benar2 insaf & berjanji meninggalkan kemungkaran yg tlh saudari sengaja lakukan demi mengejar nikmat nafsu yg diperkudai syaitan?

Kalau jawapan saudari ialah ya, maka sy nasihatkan, hentikan pencarian cinta seorg manusia. Jika saudari menyayangi sekelumit maruah & harga diri yg masih tertinggal, maka kejarlah cinta Maha Pencipta.
Kasihi Allah sepjg masa. Inilah masanya saudari berhenti menyalahkan keadaan, sebaliknya berebut2 melakukan ibadah demi keredhaan-Nya. Semoga rahmah Allah bercucuran pd saudari. Saudari, bilamana hadir insan bergelar suami menerima saudari, segala keaiban lalu simpan seadanya. Jgn diungkit kisah silam demi kebahagiaan rumahtangga. Tp sy minta saudari jgn terlalu berharap dpt teruna suci. Jika jodoh saudari seorg lelaki muslim solihin yg dulunya punya kisah hitam, terima dia dgn redha sbgmana dia menerima saudari dgn redha.

Namun saudari juga kena redha sekiranya diuji Allah atas balasan kesilapan silam. Ujian ini dtg dlm pelbagai bentuk, & keadaan. Drp perhatian sy, bekas pelaku zina kerap diuji sukar mendpt jodoh, krisis kepercayaan pasangan, sukar mendpt zuriat, diaibkan bila kisah lalu terbongkar, anak2 melakukan kesilapan yg sama, setelah berkeluarga diuji ketemu bekas kekasih hingga menggugat kesetiaan dll. Ini baru dugaan di dunia & risiko bekas pelaku zina yg tak kena hukuman hudud, saudari.
Memang berat dipikul ditanggung, tp, kalau berani buat, kenalah berani tanggung. Krn saudari terlalu mudah & berani menyerahkan kehormatan saudari sbg seorg wanita, maka Hawa haruslah berani & redha menanggung balasan atas perbuatan lampau yg disengajakan.

Minta maaf kalau sy bagaikan tiada simpati mahu kasihan pd saudari. Saudari kena simpati pd diri & kasihkan diri sendiri, brlah org lain akan simpati pd saudari. Sbb itu saudari kena berhenti kejar & tagih cinta makhluk lain, kejarilah & tagihlah cinta Allah. Barakah & rahmah Allah, moga saudari ketemu insan bergelar suami solihin yg redha pd saudari sebgmana saudari redha pdnya.
Saya doakan saudari ketemu cinta Ilahi. Hamba yg mencintai-Nya akan dicintai-Nya & diberi rahmah-Nya. Wassalam


kdg2.. iman kita selalu goyah.. nak mencuba.. takut kan.. sbb itu isTiQomah.. itu penting.. yang menjaga akhlak kita.. adalah iman kita..

wassalam..

p/s: ingat! dugaan diberi kpd org yg boleh menerimanya..^^,

2 comments:

Uruchimaru @ kf berkata...

emm slm kenalan dri hambe..

saya teringat satu ayt dri terjemahan bunyinye..
"engkau ini adlh org yg tinggi klu engkau ttp memegang keprcayaan kpd allah.."

yg jelas ilh menjga hati (iman)
*kf pun bknlah alim sgt..byk yg lompong..=)

di sebalik wajahku.. berkata...

salam ukhuwah..

=) berpegang pada ALLAH!


rite.

Related Posts with Thumbnails